Upravljanje zalihama – prijetnja ili prilika?
U današnjem svijetu oskudnih gospodarskih prilika, velike konkurencije i brzog razvoja tehnologija posebni izazovi se stavljaju pred svakog poduzetnika. Posebna su priča mali poduzetnici koji osim što moraju upravljati, donositi odluke na svim razinama poslovanja, moraju biti i pravnici, komercijalisti pa čak i skladištari.
Veliki spektar obaveza i zadaka prisiljava poduzetnike da svoje vrijeme koriste pametno i da ga štede. S druge strane imamo rastuća tržišta zbog velikog porasta udjela online kupovine i pristupa kupcima koji nam ranije nisu bili dostupni.
Upravo izlazak u svijet online trgovine predstavlja veliki izazov svakom poduzetniku jer tu vrijede neka druga pravila i nema mjesta za greške ili pogrešne poteze.
Uzmimo za primjer trgovca koji je prodavao bicikle u malom lokalu u centru grada. Imao je 15-20 izloženih bicikala koji bi kupci primijetili u izlogu i nakon razgledavanja i eventualne kupovine odvezli kući. Tom ulicom dnevno prođe 500 ljudi a 1 ili 2 kupi bicikl. Kada se trgovina isprazni, naruči se nova pošiljka i tako u krug. Sve funkcionira na slobodnoj procjeni, vremenskoj prognozi i godišnjem dobu.
Nakon razgovora s kolegom informatičarem i istraživanja po internetu pada odluka za izradom web shopa. Web shop izgleda prazno s 15 artikala pa se nudi 50 modela od kojih su neki raspoloživi u nekoliko boja. Ukupno imamo 100 kombinacija i u tom trenutku postaje jako bitno znati što imamo na stanju kako bi kupac nakon plaćanja u web shopu dobio svoj željeni bicikl u roku 4 dana kako je navedeno u uvjetima poslovanja. Ne smije se dogoditi da uplata za određeni artikl prođe a da taj artikl nije na stanju.
S obzirom na to da sada pretragu bicikala na internetu u blizini te lokacije vrši puno veći broj ljudi nego što je onih 500 koji su slučajno prolazili kraj lokala a ujedno se radi o potencijalnim kupcima s velikom šansom za pozitivnom odlukom o kupnji, broj prodanih bicikala dnevno je narastao na 15 do 20 komada.
Tada nastupa kaos u poslovanju jer poduzetnik više ne zna što je na stanju, što je izašlo papirnato a što stvarno, kolika mu je zaliha. Paralelno se radi u tri sustava a ažurnost i točnost podataka nisu na najvišoj razini. U svemu tome gube se kupci, dobivaju loše recenzije na forumima jer je netko čekao svoj proizvod malo duže a poduzetnik gubi živce.
Moguće rješenje?
U takvim situacijama je bitno imati dobar software koji će omogućiti praćenje zaliha, integrirati komercijalni dio posla i web shop. Kreiranje izlaznog računa treba biti popraćeno automatskim skidanjem artikla sa skladišta koje je povezano s web shopom. Više se ne može dogoditi da netko kupi artikl kojeg nema na stanju, puno manje vremena se gubi na papirologiju i sve počinje dobivati neki smisao.
Neaktivni artikli s malim obrtajem jasan su signal za prodajnu akciju i popust, veliki obrtaj određenog artikla generira pravovremene narudžbe i sve funkcionira brže i jednostavnije.
Postavlja se pitanje koliko to sve košta jer svi znamo da takvi sustavi imaju skupe licence, obuke i održavanje. Upravo ćemo iz tog razloga mi iz Moje tvrtke uskoro ponuditi modul skladišnog poslovanja koji će svojom jednostavnošću i niskom cijenom omogućiti svakom poduzetniku da pregled i upravljanje svojih zaliha ima na dlanu u svakom trenutku.
Aplikacija Moja Tvrtka ima u planu uvesti funkcije robnog poslovanja koje će obuhvatiti ovaj problem.
Više informacija uskoro…
Aplikaciju Moja Tvrtka možete preuzeti sa dostupnih trgovina aplikacijama: